Kunágota Község Önkormányzata

Őszirózsa Nyugdíjas Klub

A KUNÁGOTAI NYUGDÍJAS KLUB MEGALAKULÁSA ÉS TÖRTÉNETE

Klubunk 1990. február 5-én a Faluegyesület, a Községi Tanács, az Általános Iskola, a helyi Bercsényi Termelőszövetkezet és az Egyház vezetőinek indítványára jött létre. E szervek ma is figyelemmel kísérik és támogatják a Klubot. / A Faluegyesület időközben megszűnt./

Nemcsak erkölcsi támogatást kapunk e szervektől. A községi Önkormányzat minden évben 5.000.-től 50.000.- forintig terjedő összeggel támogatja Klubunkat, amit rendezvényeinkre, kirándulásainkra használunk fel. Az Általános Művelődési Központ biztosítja számunkra ünnepségeink megtartásához helyiségeit.

Minden hét hétfői napján rendszeres összejövetelt tartunk. Heti összejöveteleinket 1996 októbere óta az akkor átadott Idősek Klubjában tartjuk.

A Bercsényi Termelőszövetkezet évekig biztosította az autóbuszt vidéki útjainkhoz, kirándulásainkhoz.

Az alakuló ülésen a Klub vezetésével Nagy Viktóriát és Csikós Jánosnét bízták meg. Az időközben elhalálozott Nagy Viktória helyett a tagság Matuzik Józsefnétválasztotta meg társvezetőnek.

Nagyobb eseményeink, melyeket évente, rendszeresen megrendezünk, illetve részt veszünk:

– karácsonyi ünnepi összejövetel,

– farsangi összejövetel,

– anyák és nagymamák találkozása a gyermekekkel, unokákkal,

– közös névnapok évente kétszer,

– községi március 15-i ünnepség,

– Kihívás Napja helyi rendezvényei,

– egynapos kirándulások,

– hagyományos, három napos országjáró kirándulásunk,

– szomszédos települések nyugdíjas klubjaival való találkozók,

( Nagykamarás, Kevermes, Magyarbánhegyes, Almáskamarás)

– rendszeres összejöveteleinket hétfőn 14 órától tartjuk az Idősek Klubjában.

Rendezvényeink, eseményeink évente:

1990:

Egynapos kiránduláson voltunk Szarvason az Arborétumban és a békésszentandrási duzzasztónál május 23-án.

Ugyancsak egynapos kiránduláson jártunk augusztus 22-én Ópusztaszeren és Szegeden.

1991:

Július 23-án Debrecenben gyönyörködtünk a városban, a Nagykönyvtárban, a református Nagytemplomban, a Déri Múzeumban. Az ebédet a Hortobágyi Csárdában fogyasztottuk el.

Augusztus 29-én az Országház káprázatos termeit, a Szent István Bazilikát néztük meg. Délután Szentendrén jártunk, Kovács Margit kiállítását és az Uitz képtárat néztük meg.

Szeptember 7-én részt vettünk Tótkomlóson az Idősek Megyei Ki mit tud gálaműsorán.

1992:

Ebben az évben a „hírös várost”, Kecskemétet fedeztük fel. A Városháza faragott bútorú üléstermében a fal és a mennyezet festészetében gyönyörködtünk. A zsinagóga előtermében láttuk Michelangelo szobrainak természetes nagyságú másolatait.

Szeptember 5-én Egerben jártunk a székesegyházban és a csillagvizsgálóban. A Várban Gárdonyi Géza sírja előtt tisztelegtünk.

Szeptember 20-án részt vettünk Szegeden a Szent Gellért ünnepségen. A Fogadalmi templomban ekkor került elhelyezésre az addig a Velence melletti Muran-i szigeten őrzött ereklye.

1993:

A Klub tagjai ezévben felkeresték a hajdúszoboszlói termálfürdőt, és megnézték a vésztőmágori ásatásokat.

Június 22-én Aggtelekre kirándultunk, ahol megcsodálhattuk a cseppkőbarlangot. Rudabányán működő ércbányát  és az érc és ásványtani múzeumot láttuk. Másnap, hazafelé tartva betértünk a mezőkövesdi Matyó Múzeumba, majd a napot a körösladányi „ Vén Márkus” étteremben elfogyasztott vacsorával fejeztük be.

1994:

A Klub tagjai a színházi évadot kihasználva a békéscsabai Jókai Színházba látogattak. A színházi előadás előtt megnézték a „Jézus Szíve” templom csodálatos freskóit.

Július hónapban három napos kirándulásra indultunk Sopronba és környékére. Sopronban a patika múzeumot, a „kecske templomot” néztük meg. Meglátogattuk az Eszterházy kastélyt, a fertőrákosi kőfejtőt, a nagycenki Széchenyi mauzóleumot. A Fertő tóban megáztattuk fáradt lábainkat. Hazafelé Balatonfűzfőn megfürödtünk a Balatonban. A tartalmas kirándulást a kecskeméti Szőlőfürt fogadó vacsorája koronázta meg.

A nyárvégi, ősz eleji természetben gyönyörködtünk a szarvasi Tessedik Arborétumban augusztus 31-én, ezután a Körösön sétahajóztunk.

Ebben az évben a Lakitelki pályázaton nyertünk 25.000.-forintot, amit a kiránduláson részt vevők támogatására használtunk fel.

Klubunk is képviseltette magát Kardoskúton, a nyugdíjas vers- és prózaírók díjkiosztó találkozóján.

1995:

Augusztus 15-én felkerestük a Gyulai Várszínházat, este a Tószínpadon megtekintettük a „Minden magyarok táncfesztiválját”.

1996:

Augusztus 6-án klubtagjainkkal immár másodízben kerestük fel Ópusztaszert, a kiállított Feszty körképben gyönyörködtünk. Hazafelé Csongrádon álltunk meg strandolni.

1997:

Június 3-án ismét országjárásra indultunk. Úticélunk Budapest – Gödöllő – Mezőtúr volt. Az Országházban kalauzunk országgyűlési képviselőnk, Tóth Sándor volt. Az ő jóvoltából a Parlament azon helyiségeit is megnézhettük, ahová kísérete nélkül nem juthattunk volna be.

Gödöllőn a kastély helyreállított részében Erzsébet királyné szobáiban járhattunk. Az Agrártudományi Egyetem dísztermében hallgattuk meg a kastély történetét. Este Mezőtúron vacsoráztunk.

Április 20-án vendégül láttuk Hetényi György Mezőkovácsházán élő költőt.

A színházi évadra klubtagjaink színházi bérletet váltottak a békéscsabai Jókai Színházba, ahol 30 tagunkkal 5 előadást néztünk meg.

1998:

Május 18-án három napos országjárásra indultunk Székesfehérvár – Veszprém – Balatonfüred útvonalon. Székesfehérváron a Püspöki palotában a lépcsőház képtárat, a könyvtárat, benne a kódex termet látogattuk meg. Voltunk a romkertben, a Csík István képtárban, Szent Sebestyén szobránál, a Török-fürdő maradványainál.

Veszprémben a Vár Múzeumban voltunk. Balatonfüreden a Jókai emlékháznál, Blaha Lujza nyaralójánál és a Tagore sétányon gyönyörködtünk. Hazafelé Kecskeméten vacsoráztunk a Sasfészek étteremben.

Az előző évi színházi repertoár annyira megtetszett klub tagjainknak, hogy ismét bérletet váltottunk harmincan a Békéscsabai Jókai Színház öt előadására.

1999:

Május 18.-19.-20-án Pécs városát és környékét akartuk megismerni. Útközben Kalocsán megpihentünk. A Népművészeti Házban gyönyörködtünk a vidék népművészetében: hímzés, faragás, falfestészetben. A Paprika Házban végig kísérhettük a paprika feldolgozásának mozzanatait.

Pécsen a Vásárhelyi (Vasarely), a Csontváry és a Zsolnay Múzeumban ismerkedtünk a híres magyar művészek munkáival. Jártunk a Püspöki palotában, a székesegyházban, ennek altemplomában és a belvárosi templomban.

Kimentünk Szigetvárra. A hősök várának romjain próbáltuk elképzelni a várat és a küzdelmet.

Abaligeten a cseppkőbarlangban majd megfagytunk, de csodáltuk a fantáziát megmozgató képződményeket.

Hazafelé jövet bementünk Mohácsra a Történelmi emlékhelyre. Kecskeméten vacsoráztunk és utána indultunk haza.

2000:

Ez év februárjában ünnepeltük a Klub 10. születésnapját.

Május 23-án indultunk Kőszegre, majd Velem és Szombathely nevezetességeivel ismerkedtünk.

2001:

Február 17-én tartottuk a farsangi délutánunkat. A mulatás, a tánc és a játékos vetélkedő vidáman zajlott a kialakított asztaltársaságok között. A feladatokat jó hangulattal hajtottuk végre.

Május 24-én Budapesten voltunk: a Gellérthegyen, a Citadellán. A Campona üzletházban többek között megnéztük a nagy akváriumban az élő cápát és egy óriáskígyót, ahogy melegíti tojásait, hogy kibújjanak a kis kígyók.

Kilátogattunk a Margitszigetre, hallgattuk a zenélő kutat, és gyönyörködtünk a tavirózsákban, teknősbékában és az egész parkban.

Szeptember 20-án Szegedre utaztunk, ahol a Móra Múzeumban megkerestük a Móra Ferenc által gyűjtött avarkori leleteket. A Fogadalmi templomot majd a Zsinagógát ismertük meg a plébános illetve a rabbi előadása alapján.

Délután megcsodáltuk a Füvészkert növényállományát. Este Tótkomlóson vacsoráztunk és táncoltunk.

Volt egy tanárnő, Urbán Ágnes, aki elvállalta, hogy énekelni tanít bennünket. Sajnos év végén elhelyezték, így szervezetten nem énekeltünk tovább.

2002:

A február 4-i farsangi összejövetel volt az első kiemelkedő találkozás az évben. A táncmulatság előtt vetélkedő és ügyességi feladatmegoldás volt tagjainknak. A művelődési ház adott helyet a találkozásnak.

Ebben az évben is, hasonlóan az előzőkhöz, a Klub tagjai részt vettek a falu tüdőszűrésében. Minden napon 2-2 asszony segítkezett a gyülekező helyiségekben.

Március 15-én szokásosan részt vettünk a falu megemlékezési ünnepségén., a Klub nevében koszorúztunk az emléktáblánál.

Kirándulásunk Gyöngyösre és környékére vezetett. Június 4-5-én Gyöngyösön a Szent Orbán templomot, az Orczy kastélyt, a Mátra Múzeumot és a Szent Bertalan templomot néztük meg. Pálosvörösmarton (Abasár) szálltunk és étkeztünk, igen jól.

Jászberényben a Jász Múzeumban láttuk Lehel kürtjét és a régészeti gyűjteményt. Jézus neve plébánián fogadott a plébános és megmutatta a csodálatos kincstárat. Este Szentesen a Nádas étteremben vacsoráztunk. Este 11 óra felé már indultunk is hazafelé.

Ebben az évben július 26-án tartottuk a klub találkozót, a Gépparki étteremben.

Október 4-én Hódmezővásárhelyen az Alföldi Porcelángyárba kértünk belépési engedélyt. Beharóczki István, a kunágotai származású kereskedelmi igazgató fogadott és vezetett végig a gyáron és magyarázta a gyártási folyamatot.

A református ó-templomba sikerült még bejutnunk. A festészeti és építészeti emlékeket a tiszteletes úr ismertette. Tótkomlóson fogyasztottuk el a vacsorát városnézés után.

2003:

Ez évben február 3-án volt a farsangi találkozó, ahol a játékok közben verseket is hallottunk, többek között Csokonai Vitéz Mihály Dorottya kínjairól írt sorait.

A nagy kirándulásunk ebben az évben Nyíregyháza-Sóstóra vezetett május 27-28-án. A Hotel Barbizonban való elszállásolás, kiszolgálás, étkezés minősége, a kedvesség felülmúlta az eddigi tapasztalatainkat. Nyíregyháza szépsége, a sóstói állatkert, a szálló fürdője gyarapította ismereteinket, élményeinket.

Hazafelé jövet betértünk Debrecenbe a Déry Múzeumba. Itt megnéztük Munkácsy Mihály Krisztus trilógiáját. Itthon volt mindhárom Krisztus kép. A múzeum több más képét és az ásványgyűjteményt is megcsodáltuk. A debreceni Nagytemplomban a kísérőnk elmondta a templom nevezetességeit, megmutatta azt a széket, amelyben Kossuth Lajos ült a híres országgyűlésen. A vacsorát Békés városában a Dübögő étteremben fogyasztottuk el.

A nyár végén, augusztus 27-én elmentünk Gyopárosra, fürdeni egyet. Jól sikerült ez is.

Szép karácsonyi ünnepséggel zártuk az évet.

2004:

Ez évben február 17-én volt a farsangi összejövetelünk a Művelődési házban.

Március 15-én részt vettünk a falu újratelepítésének 160. évfordulójára rendezett ünnepségen.

Május elsején a sportpályán a Klub tagjai bebizonyították, hogy ügyesen tornázunk még.

A Klub vacsoráját július 17-én tartottuk a magyarbánhegyesi Alabárdos Étteremben. Elhatároztuk, hogy a névnapokat nem külön-külön a napján tartjuk, hanem egy évben egyszer, egyszerre mindenkinek. Így nem kell külön készülni mindenkinek, hanem teljes kiszolgálás mellett ünnepelhetünk a magyarbánhegyesi étteremben.

A nagy kirándulás május 25-26-27-én volt, Sárospatak, Sátoraljaújhely, Széphalom, Hollóháza, Tokaj érintésével. Sárospatakon a Rákóczi várban idéztük föl a Rákócziak emlékét. Sátoraljaújhelyen a város megtekintése után Széphalomra mentünk tisztelegni a nagy költőnk Kazinczy Ferenc emlékművéhez és a Kazinczy család sírjaihoz. A görögkatolikus templomban találkoztunk a lelkész úrral, aki ismertette a híres ikonosztáz képeinek személyeit, a templom belső kialakításának jelentőségét.

Május 26-án Hollóházára utaztunk. A Porcelángyár kiállító termében megtekintettük a híres készleteket, majd a termékeket készítő részlegbe látogathattunk el. Azután felmentünk a modern katolikus templomhoz, útközben megcsodáltuk a porcelán lapokra készített stáció képeket, melyek Takács István művei. Fenn a templom előtt Somogyi József Corpusz című hatalmas szobra fogadott bennünket.

Május 27-én hazafelé tartva betértünk Vizsolyba, a római katolikus majd a híres református templomba is, ahol a „Bibliát” őrzik. Ott az ismertető elmondta, a templom történetét a Bibliáéval együtt. Azt is mondta, hogy csak a másolatot merik kitenni a zárt tárolóba, mióta ellopták az eredetit (ami időközben megkerült). A szállásunk végig Kőkapun, farönk házakban volt. Hazafelé betértünk Tokajba is.

2000-től az augusztusban megrendezett Falunapok keretében egyhetes kiállítás készül, melynek kiállító termeiben ügyeleti szolgálatot teljesítettünk. A tagok kézimunkáit is kiállítottuk az egyik teremben.

Szeptember 23-án kirándulást szerveztünk Gyomaendrődre. Megismertük a Kner Nyomda múltját és jelenét is. Megnéztük a Tájházakat kívül és belül. Délben órákig áztattuk magunkat a melegvízű gyógyfürdőben.

Délután Szarvason csónakáztunk a Holt-Körösön, majd vacsoráztunk az étteremben. Késő este indultunk haza.

1. 2004. augusztus 17-énátadtam Mag Etelkának 14 év után a Klub vezetését.

Csikós Jánosné, a Nyugdíjas Klub vezetője

1. augusztus 17.: Vezetőváltás

A Klub vezetője Mag Etelka, társvezető Matuzik Józsefné. A Klub taglétszáma 56 fő.

2005:

Feruárban farsangi ünnepséget tartottunk, megemlékeztünk a Klub megalakulásának 15. évfordulójáról és 4 fő 80 éves tagunkat köszöntöttük.

Május: elhatároztuk, hogy egy kis mozgás senkinek sem árt és Magduska néni vezetésével május elsején tornabemutatóval szerepeltünk a Sportpályán.

Május 2-án egynapos kiránduláson voltunk Tápiószentmártonban az „Attila dombon”. Az Attila domb a Kincsem Lovaspark területén fekszik. A 15 hektáron érezhető természeti erő – mely energia fogalomként ismert –az egész park területén megnyilvánul, de a jelenség központja az Attila dombon van. Többen úgy éreztük, hogy ott mozgott a föld alattunk. Ezen a területen megnéztük az őshonos állatok parkját, ahol különböző őshonos állatokat láttunk.

Júniusban folytattuk a névnapok ünneplését egy évben egyszerre mindenkinek., Magyarbánhegyesen az Alabárdos étteremben.

Július 30-án tartottuk a Klub vacsoráját, ezt is a magyarbánhegyesi étteremben, 11 baráti klub részvételével.

Augusztusban: a Falunapok keretében a kiállítási termekben ügyeleti szolgálatot teljesítettünk és tornabemutatóval szórakoztattuk a közönséget.

Szeptemberben: 2 napos kiránduláson voltunk Szentendrén. Több órát töltöttünk a Szabadtéri Néprajzi Múzeumban (Skanzen).

Megnéztük a Képtárat, a görögkeleti püspöki székesegyházat, a Péter-Pál katolikus templomot, valamint a világ egyetlen Marcipán Múzeumát. Majd Leányfalun egy fürdőzés után hazaindultunk és Szentesen a Nádas étteremben megvacsoráztunk.

December 14-én 45 fő részvételével szép karácsonyi ünnepséget rendeztünk.

December 16-án a környező Klubok részére Magyarbánhegyesen Ki mit tudot szervezett az országgyűlési képviselőnk.

A versenyen versmondásban első díjasunk, szóló éneklésben harmadik díjasunk lett.

2006:

Januárban a magyarbánhegyesi speciális iskolába kaptunk meghívást. 20 fővel megnéztük az iskolát, kívül-belül, valamint az anyaotthonokat is.

Februárban részt vettünk a falu tüdőszűrésében. Minden nap 2-2 asszony segített a gyülekező helyiségekben. Februárban még farsangi ünnepséget is tartottunk.

Márciusban 42 fővel Mezőkövesden jártunk a Matyó Múzeumban, gyönyörködtünk a matyó népművészetben. Megnéztük a Szent László katolikus templomot, megcsodáltuk annak freskóit, melyek magukon viselik a matyó népművészet elemeit.

Május elsején ismét tornáztunk. 20 fővel a Sportpályán Gyöngyösi Károly tanár úr vezetésével. Szintén májusban meghívást kaptunk a gyulai „Czene tanyára”, ahol Gyöngyösi Károly olajfestményeinek kiállítása volt.

Májusban még részt vettünk a Könyvtárban Balázs Tibor Kunágotáról elszármazott festőművész kiállításának megnyitóján.

Júniusban megtartottuk a közös névnapunkat.

Júliusban pedig a Klub vacsoránkat.

Augusztusban a Falunap előtt őriztük az időszaki tárlatot, majd a falunapon 22-en tornáztunk.

Szeptemberben tótkomlósi kirándulásunk volt, ahol megnéztük az országban elsőként létesült Szlovák Nemzetiségi Tájházat, a Tanyamúzeumot, a galériás tornyú késő barokk stílusú evangélikus templomot és a katolikus templomot. Délután a tótkomlósi Rózsa Fürdőben pihentük ki fáradalmainkat. Este a tótkomlósi Makk Hetes étteremben vacsoráztunk és táncoltunk.

Októberben az Idősek Világnapja alkalmából Vésztőn 2 fő legidősebb klubtagunk kapott emléklapot és virágot.

Decemberben jól sikerült szép karácsonyi ünnepséggel zártuk az évet.

2007:

Februárban a 2007-es évet a tüdőszűrésen való közreműködéssel kezdtük.

Március 15-én részt vettünk az 1848-as forradalom és szabadságharc és Kunágota újratelepítésének évfordulójára tartott ünnepi megemlékezésen és a Klub nevében koszorúztunk az emléktáblánál.

Május elsején 20 fővel szintén tornáztunk.

Május 16-án Szegeden voltunk az Egyetemi Füvészkertben, majd a zsinagógát ismertük meg egy kísérő előadása alapján. Megnéztük az alsóvárosi ferences templomot és kolostort.

Rátkai Sándor szegedi papucskészítő mester látványműhelyében megcsodáltuk a szép szegedi papucsokat.

Végül a Fekete Házban jártunk, mely a Móra Ferenc Múzeum történeti osztályának kiállító helye. Este ismét Tótkomlóson vacsoráztunk.

Ebben az évben is megtartottuk a közös névnapokat, a klub éves vacsoráját, valamint a falunapi kiállítást őriztük és szintén tornáztunk.

Szeptemberben Nagy Róbert plébános úr által szervezett romániai zarándokúton vettünk részt. Először Mária-Radnán, majd Vingán megcsodáltuk a katolikus templomokat.

Aradon a Tűzoltó téren a magyar és román szabadságharcos emlékműveket, majd az aradi vértanúk emlékművénél tisztelegtünk.

Az évet karácsonyi ünnepséggel zártuk.

2008:

Március 5-én Algyőn voltunk, az algyői szabadidőközpont vezetőjének a meghívására. A vezető megmutatta nekünk a tájházat, a csodálatos könyvtárat, Faluházat, ahol több festő olajfestményeit láthattuk.

Megnéztük a Szent Anna katolikus templomot. A szabadidőközpontban ebéddel vártak bennünket és utána átkísértek az akkor még épülő fürdőbe, ahol már egyik részében fürödhettünk. A késő esti órákba érkeztünk haza.

Májusban anyák napi ünnepséget tartottunk a Klubban, versekkel, énekkel köszöntöttük az édesanyákat.

Minden évben megtartjuk a névnapi ünnepségünket, a klubvacsoránkat. Nagyon jól érezzük magunkat a baráti klubok nyugdíjasaival.

Júliusban egynapos kiránduláson voltunk Makón. Megnéztük a József Attila Múzeumot. Kiállításai a város történelméhez, a makói hagymások múltjának dokumentumaihoz kapcsolódnak. Megnéztük a belvárosi barokk stílusú katolikus templomot, melynek berendezése is barokk és klasszicista stílusú.

Temetés miatt csak rövid időre bebocsátást nyertünk az ortodox zsinagógába. Kísérőnk tájékoztatást nagy figyelemmel hallgattuk. A délutánt a Maros parti gyógyfürdőben töltöttük.

Augusztusban a Falunapi kiállításon őrködtünk és a Falunapon tornáztunk.

Októberben az Idősek világnapja alkalmából Eleken 2 fő 80 éves tagunk kapott emléklapot és virágot.

Decemberben szép karácsonyi ünnepséggel zártuk az évet.

2009:

A Március 15-i ünnepségen vettünk részt és koszorúztunk az emléktáblánál.

Március 26-án Mórahalmon jártunk. Tulajdonképpen a mórahalmi gyógyfürdő csábított minket, de 2008-ban nyílt egy Tájház, amit megnéztünk, és megnéztük a Szent László katolikus templomot. A templomkertben láthattuk a Recski haláltábor áldozatainak emlékkövét. A megrepedt sziklát az erdélyi kőbányából hozták.

A nap további részét a gyógyfürdőben töltöttük. A vacsorát a magyarbánhegyesi étteremben fogyasztottuk el.

Május 29-én Szegeden megrendezésre került regionális nyugdíjas versmondó versenyre Ughy Gabriella jelentkezett – ahol a zsűri különdíját kapta.

Június 4-én a Dél-Békési Nyugdíjas Egyesület Ki mit tudot szervezett Magyarbánhegyesen, ahol 24 nyugdíjas klub képviseltette magát. Klubunkból 2 fő versmondó jelentkezett. Minden fellépőt díjaztak.

Július 25-én volt az éves vacsoránk. Itt jelentettük be, hogy a Klubunk új neve: „ŐSZIRÓZSA” Nyugdíjas Klub.

Augusztusban részt vettünk a falunapi előkészületekben, 16 fő tornázott és 2 fő szavalt a falunapon.

Szeptemberben Kecskeméten voltunk kirándulni. A belvárosban egymást érik a nevezetes épületek. Megnéztük a dalba foglalt Cifra palotát, mely Zsolnai kerámiával borított épület. Kívülről a városházát, aminek a bejárata fölötti harangjáték 37 harangja 10 dallam megszólaltatására képes.

A főtéren helyezkednek el a csodálatosan szép templomok, a neobarokk stílusú Katona József Színház. Megnéztük a Tudomány és Technika Házát, az Orvos- és Gyógyszertörténeti kiállítást, valamint a népi iparművészeti gyűjteményt. Kellemesen elfáradva Békéscsabán a Vincze sörözőben vacsoráztunk.

Októberben az Idősek világnapján Muronyban 2 fő klubtagunk kapott oklevelet. Ebben a hónapban ünnepeltük meg a névnapokat is Magyarbánhegyesen.

Decemberben szép karácsonyi ünnepségünk volt.

2010:

Ebben az évben is részt vettünk a március 15-i ünnepségen és koszorúztunk a Klub nevében.

A szokásos tavaszi és őszi kirándulásunk ebben az évben elmaradt. Elfoglaltabbak lettünk, nehezebben indulunk már többen útra.

12 nyugdíjas klubbal tartjuk a kapcsolatot. Minden klub által szervezett vacsorán részt veszünk.

Minden évben meglátogatjuk a helyi Fény és Árnyék Idősek Otthonának lakóit. Verseket mondtunk és együtt énekelünk.

Július 16-án megtartottuk az éves vacsoránkat a klubokkal.

Augusztusban a falunap előtti kiállításon őrködtünk, a falunapon tornáztunk és egy klubtagunk verset is mondott.

Októberben az Idősek világnapja alkalmából tartottuk a szokásos névnapi ünnepségünket Magyarbánhegyesen az Alabárdos étteremben.

November 27-én Ughy Gabriella részt vett Mezőkovácsházán a Szülőföldünk Békés megye II. fordulós Ki mit tudon,- versmondásban arany oklevelet kapott.

December 7-én a helyi Művelődési Házban ünnepség keretében 20 éves fennállásunkat ünnepeltük. Az ünnepségen részt vett a Klub tagsága, a helyben élő alapítók.

Eljött az ünnepségre Tiszteletbeli elnökünk, Magduska néni, Csikós Jánosné, aki időközben Békéscsabára költözött. Jelen volt Fekete Józsefné Erzsike gyógyszerészünk, aki rendszeres támogatója Klubunknak.

Az Önkormányzat nevében Gyöngyösi Károly alpolgármester köszöntötte a tagságot, a jelenlévőket. Gyertyagyújtással emlékeztünk az alapítás óta elmúlt időszakban elhunyt 35 fő klubtagunkra. Az elmúlt 20 év történéseinek felidézésével, képeinek megtekintésével telt el az ünnepi délután.

Klubunkat alapítása óta támogatja a helyi önkormányzat. Polgármester úr és jegyzőnő minden a községet érintő feladatról, annak végrehajtásáról folyamatosan tájékoztat bennünket. Kisebb rendezvényeinknek a Művelődési Ház ad helyt, vezetője Gábor László segítséget nyújt a lebonyolításban, melyért köszönet illeti.

Kunágota, 2010. december 7.